2010. november 23., kedd

Életem legdrágább autójában

Az én esetemben nem nehéz az eddigi legdrágább autóban ülni, mert nem vagyok egy fan, így sohasem hajtottam az extra járművekre. Jelen esetben sem maga a jármű, hanem az arra felhelyezett eszközök dobják meg az értéket.

A navigátor melletti notebook a hat képből összeálló (félgömb)képet és a szkennelt pontokat mutatja.

Íme a drága Skoda :)

A TOPCON képalkotásról szóló napját látogattam meg, és ott készültek a fényképek az IS-P2 rendszerrel felszerelt autóról.

Feltételezem, hogy résztvevők közül kilógtam a sorból, több geodéta volt ott, mint térinformatikus. Az is felmerült bennem, hogy ezek után mi is a térinformatika, illetve ez a típusú adatgyűjtés, hogyan kapcsolódik a "hagyományos" térinformatikai megoldásokhoz.
A blogban is több bejegyzés készül a NAVTEQ 3D-s felmérésről, a BLOM URBEX adatbázisról, illetve a Bing Maps ilyen irányú fejlesztéseiről. Ezek a bejegyzések elég "szoftveresek" voltak, míg a mai nap nekem inkább az eszközökről/hardverről, illetve az ehhez kapcsolódó "egyfelhasználós" szoftverekről szólt.
Érdekes lenne látni az átmenetet, hogy hogyan lesz webes szolgáltatás a gépkocsiban gyűjtött adatokból. Hogyan tárolom ezeket az adatokat, illetve hogyan érhető el / válogatható le egy adott időben, adott helyen készült szkennelés/kép? Van-e valamilyen fejlesztőkörnyezet ilyen jellegű "képek" publikálására?
Kákonyi Gábor Fény-Tér-Kép-e is sokszor messze van tőlem, de ezekről az eszközökről is bőven van mit tanulni. Tegyük a kezünket a szívünkre: elképzeltünk ilyen megoldásokat tíz évvel ezelőtt?

1 megjegyzés: