Az én esetemben nem nehéz az eddigi legdrágább autóban ülni, mert nem vagyok egy fan, így sohasem hajtottam az extra járművekre. Jelen esetben sem maga a jármű, hanem az arra felhelyezett eszközök dobják meg az értéket.
A navigátor melletti notebook a hat képből összeálló (félgömb)képet és a szkennelt pontokat mutatja.
Íme a drága Skoda :)
A TOPCON képalkotásról szóló napját látogattam meg, és ott készültek a fényképek az IS-P2 rendszerrel felszerelt autóról.
Feltételezem, hogy résztvevők közül kilógtam a sorból, több geodéta volt ott, mint térinformatikus. Az is felmerült bennem, hogy ezek után mi is a térinformatika, illetve ez a típusú adatgyűjtés, hogyan kapcsolódik a "hagyományos" térinformatikai megoldásokhoz.
A blogban is több bejegyzés készül a NAVTEQ 3D-s felmérésről, a BLOM URBEX adatbázisról, illetve a Bing Maps ilyen irányú fejlesztéseiről. Ezek a bejegyzések elég "szoftveresek" voltak, míg a mai nap nekem inkább az eszközökről/hardverről, illetve az ehhez kapcsolódó "egyfelhasználós" szoftverekről szólt.
Érdekes lenne látni az átmenetet, hogy hogyan lesz webes szolgáltatás a gépkocsiban gyűjtött adatokból. Hogyan tárolom ezeket az adatokat, illetve hogyan érhető el / válogatható le egy adott időben, adott helyen készült szkennelés/kép? Van-e valamilyen fejlesztőkörnyezet ilyen jellegű "képek" publikálására?
Kákonyi Gábor Fény-Tér-Kép-e is sokszor messze van tőlem, de ezekről az eszközökről is bőven van mit tanulni. Tegyük a kezünket a szívünkre: elképzeltünk ilyen megoldásokat tíz évvel ezelőtt?
Kákonyi Gábor Fény-Tér-Kép-e is sokszor messze van tőlem, de ezekről az eszközökről is bőven van mit tanulni. Tegyük a kezünket a szívünkre: elképzeltünk ilyen megoldásokat tíz évvel ezelőtt?
Köszönjük ! Patonai Péter Szeged
VálaszTörlés