2016. január 31., vasárnap

Magyarország nem London

Amikor ezt a bejegyzést írom, akkor már néhány napja megjelent az index.hu oldalán a londoni HELYI közlekedési módokat bemutató interaktív térkép. A hangsúly szerintem itt azon van, hogy LONDON, mint nagyváros a maga 8 milliós népességével, és a HELYI közlekedés. 


A térkép számomra visszahozza saját 18 évvel ezelőtti helyzetemet, egy helyre jártam dolgozni, egész nap az irodába ültem, és kerekpárral jártam. Most is megtenném, de ma már rohanok össze-vissza, és így sajnos gépkocsit használok.

A cikk továbbgondolásaként megjelenet egy elemzés az Urbanistán, bár ez szerintem nem a legjobban sikerült. Ennek oka, hogy abban a magyar településeket nézték településszinten, és nem pedig az egyetlen lehetséges nagyvárost, Budapestet és agglomerációját.
Ha Budapest ilyen egységes kék lenne, akkor nem lennének dugók, és valószínűleg a BKV is nyereségesen működne. A londoni elemzés célja pont a közlekedési módok településen belüli megoszlásának bemutatása volt.
A helyközi közlekedés egy szomorú korkép az országról, hogy mennyire nem működik a vasút, csak a budapesti elővárosi vonalak látszanak, illetve a záhonyi vonal. Bár csalóka lehet a kép, mert egy korábbi elemzés kapcsán a kommentelők kiemelték, hogy Budapest vasúti elérhetősége jó.

Jó lenne, ha lennének tömb vagy körzet mélységű adataink a 2011. évi népszámlálásból, de sajnos csak JÁRÁSI szintű adatok kerültek publikálásra az ingázásról.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése