Azt már régóta tudjuk, hogy az önvezető járművek megjelenése másfajta térképi adatbázist vagy inkább fedélzeti tudást fognak igényelni. Ezen az úton egy lépés a Toyota által fejlesztett közösségi adatgyűjtés, bár önmagában ez az adatgyűjtés, és az ebből származó pontosabb térképek nem oldják meg a pillanatnyi, a térképi adatbázistól eltérő helyzeteket. Én járok arra először, és én mérem fel az új utat .... ekkor nekem (az önvezető autónak) még nincs az adatbázisában. Ennek a megoldására egy megfelelő fedélzeti "logika" kell.
forrás: Toyota
Valószínűleg a Toyota által "felmérendő" terület is hasonló lesz a nagy térképgyártók (Here, TomTom) célterületéhez, a fogalmas, sokak által használt külterületi szakaszokhoz (autópálya, első- és másodrendű úthálózat, nagyvárosok).
Kérdés, hogy a kisebb települések, a települések peremei (ipari területek, zártkertek) hogyan lesznek naprakészen tartva. A Toyota lépése azt is jelenti, hogy mindenki elkezdi ezt a munkát, és épjteni fogja a saját adatbázisát?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése