2011. december 26., hétfő

Kezdőbetűk 1.

Az eredeti ötlet nem tőlem származik, de úgy gondoltam, hogy én is megcsinálom azokat a térképeket, amelyek megmutatják, hogy a települések milyen kezdőbetűvel rendelkeznek. Néhány összevonással éltem (ékezetes betűk, dupla mássalhangzók), és kihagytam azokat a betűket, amelyekről egyértelmű volt, hogy hiányoznak, mint kezdőbetűk (q, x, y, w).
Az első térkép, amelyen minden betű szerepelt elég zavarosnak tűnt, és csak második ránézésre - miután elkészítettem egyenként a kezdőbetűkről a térképeket - váltak világossá az apróbb részletek. A térkép értelmezését nehezíti, hogy csak 17 szín szerepel rajta, de 22 betűt szeretnénk ábrázolni vele.

Mindenki végiggondolhatja, hogy mely betű a leggyakoribb, és utána ellenőrizheti a lenti grafikonon az eredményeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése